ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

The Zombies 『Friends Of Mine』 和訳

 

When we're all in the crowd

たくさんの人々の中で

And you catch her eye

君と彼女が目を合わせる

And then you both smile

すると2人とも微笑んで

I feel so good inside

僕は嬉しくなるんだ

 

And when I'm with her

僕といる時の彼女は

She talks about you

君のことばかり話す

The things that you say

君が何を言ったのか

The things that you do

君が何をしたのか

 

It feels so good to know two people

気づけて本当に嬉しいよ 君達2人が

So in love, so in love

こんなにも愛し合ってるなんて

 

They are friends of mine (Joyce and Terry)

僕の2人の友達が(ジョイスとテリー)

They are friends of mine (Paul and Molly)

僕の2人の友達が(ポールとモリー

And they've got something (Liz and Brian)

互いに感じ合ったんだ(リズとブライアン)

It's so hard to find (Joy and Davey)

特別な何かを(ジョイとデイヴィ)

They are friends of mine (Kim and Maggie)

僕の2人の友達が(キムとマギー)

They are friends of mine (June and Duffy)

僕の2人の友達が(ジュンとダフィ)

And they've got something (Jean and Jim)

互いに感じ合ったんだ(ジーンとジム)

You don't often find (and Jim and Christie)

2人だけの何かを(ジムとクリスティ)

 

And she takes your hand

彼女が君の手を取れば

When the world stays outside

世界は外へ置き去りにされる

That's something to see

目に見える何かがあって

That's nothing to hide

隠れてるものなんてない

 

And when I feel bad

僕の気分が滅入って

When people disappoint me

人々に絶望したとき

That's when I need you two

あの2人のことを考えるんだ

To help me believe

人をまた信じるために

 

It feels so good to know two people

気づけて本当に嬉しいよ 君達2人が

So in love, so in love

こんなにも愛し合ってるなんて

 

They are friends of mine

僕の2人の友達が

They are friends of mine

僕の2人の友達が

And they've got something

互いに感じ合ったんだ

It's so hard to find

特別な何かを

They are friends of mine

僕の2人の友達が

They are friends of mine

僕の2人の友達が

And they've got something

互いに感じ合ったんだ

You don't often find

2人だけの何かを

 

Joyce and Terry

ジョイスとテリー

Paul and Molly

ポールとモリー

Liz and Brian

リズとブライアン

Joy and Davey

ジョイとデイヴィ

Kim and Maggie

キムとマギー

June and Duffy

ジュンとダフィ

Jean and Jim

ジーンとジム

And Jim and Christie

ジムとクリスティ