ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

George Harrison 『All Things Must Pass』 和訳

 

Sunrise doesn't last all morning

朝焼けはいつか消える

A cloudburst doesn't last all day

激しい雨はいつか止む

Seems my love is up and has left you with no warning

私の愛は終わり あなたから静かに離れていく

It's not always gonna be this gray

この憂鬱はいつまでも続かない

 

All things must pass

すべては過ぎていく

All things must pass away

すべては過ぎ去っていく

 

Sunset doesn't last all evening

夕焼けはいつか消える

A mind can blow those clouds away

思考は雲を吹き飛ばす

After all this, my love is up and must be leaving

どうあがいても私の愛は終わり離れていく

It's not always gonna be this gray

この憂鬱はいつまでも続かない

 

All things must pass

すべては過ぎていく

All things must pass away

すべては過ぎ去っていく

 

All things must pass

すべては過ぎていく

None of life's strings can last

どんな命も絶たれてしまう

So, I must be on my way and face another day

だから私は自分の道を歩み 日々と向き合う

 

Now the darkness only stays at nighttime

暗闇は夜になると現れて

In the morning it will fade away

朝になると去っていく

Daylight is good at arriving at the right time

日の光は時間通りにやって来る

It's not always gonna be this gray

この憂鬱はいつまでも続かない

 

All things must pass

すべては過ぎていく

All things must pass away

すべては過ぎ去っていく