ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Oasis 『Roll It Over』 和訳

 

I can give a hundred million reasons

To build a barricade

バリケードを建てる理由は

いくらでも思い浮かぶ

I blame it on the changing of the seasons

The thoughts that I've conveyed

俺は巡る思考をすべて

季節の移ろいのせいにする

 

Does it make it all right?

これでうまくいくのか?

It doesn't make it all right

これじゃうまくいかないさ

 

To roll it over my soul and leave me here

俺の魂を見捨てて 俺をここに置いて行け

Roll it over my soul and leave me here

俺の魂を見捨てて 俺をここに置いて行け

 

Look around at all the plastic people

Who live without a care

心配事を持たずに生きる

プラスチック製の人々を見渡す

Try to sit with me around my table

But never bring a chair

俺と共に机を囲みたがるが

椅子を持って来る気配はない

 

Does it make it all right?

これでうまくいくのか?

It doesn't make it all right

これじゃうまくいかないさ

 

To roll it over my soul and leave me here

俺の魂を見捨てて 俺をここに置いて行け

Roll it over my soul and leave me here

俺の魂を見捨てて 俺をここに置いて行け