ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

The Who 『Christmas』 和訳

 

[Father:]

 

Did you see ever see the face of children

They get so excited.
子供達の顔を見たか?
とても楽しそうじゃないか。
Waking up on christmas morning
Hours before the winter sun's ignited.
クリスマスの朝になると、
子供達は太陽が灯るよりも早くに目を覚ますんだ。
They believe in dreams and all they mean
Including heavens generosity.
あの子達は夢や、夢が象徴するものを信じているんだな。
例えば、天国の寛大さなんかを。
Peeping round the door
to see what parcels are for free
In curiosity.
ドアから顔を覗かせて、開けていい小包がないか探してるよ。
好奇心でいっぱいだ。
 
And Tommy doesn't know what day it is.
ところがトミーは今日が何の日かも知らないんだ。
Doesn't know who Jesus was or what praying is.
エスが誰かも知らないし 祈りの意味すら分からない。
How can he be saved?
こんな息子をどうやって救えばいいんだ?
From the eternal grave.
果てしない墓穴の中から...。
 
Surrounded by his friends he sits so silently,
And unaware of everything.
友達に囲まれているのに、あの子は静かに座っていて
何に対しても無関心だ。
Playing poxy pin ball
picks his nose and smiles and
Pokes his tongue at everything.
くだらないピンボールで遊びながら
鼻をほじって笑みを浮かべて
舌を周りに突き出している。
I believe in love
but how can men who've never seen
Light be enlightened.
俺は愛を信じているが
光を示されたことのない者が 愛を信じられるのだろうか。
Only if he's cured
will his spirits future level ever heighten.
もし治りさえすれば、
あの子の精神はかつてないほどの高みに昇るだろうに。
 
And Tommy doesn't know what day it is.
トミーは今日が何の日かも知らないんだ。
Doesn't know who Jesus was or what praying is.
エスが誰かも知らないし 祈りの意味すら分からない。
How can he be saved?
こんな息子をどうやって救えばいいんだ?
From the eternal grave.
果てしない墓穴の中から...。
 
Tommy can you hear me?
Tommy can you hear me?
Tommy can you hear me?
トミー、俺の声が聞こえるかい?
How can he be saved?
どうすればこの子は救われるんだ?
 
********** 
 
[Tommy:]

See me, feel me
僕を見て 僕を感じて
Touch me, heal me.
僕に触れて 僕を癒して
 
See me, feel me
僕を見て 僕を感じて
Touch me, heal me!
僕に触れて 僕を癒して!
 
**********
 
[Father:]

Tommy can you hear me?
Tommy can you hear me?
Tommy can you hear me?
トミー、俺の声が聞こえるかい?
How can he be saved?
どうすればこの子は救われるんだ?
 
 
トミー HDリマスター版 (字幕版)

トミー HDリマスター版 (字幕版)

  • 発売日: 2019/11/06
  • メディア: Prime Video