ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

The Who 『Go To The Mirror Boy!』 和訳

 
[Doctor:]
 
He seems to be completely unreceptive.
彼は感受性を完全に失っているようです。
The tests I gave him show no sense at all.
テストに対して 意味のある受け答えを一つもしませんでした。
His eyes react to light the dials detect it.
目は光へ正常に反応しています。
He hears but cannot answer to your call.
彼は聞こえているけれど あなた方の呼びかけに答えないというわけです。
 
[Tommy:]
 
See me, feel me
僕を見て 僕を感じて
Touch me, heal me.
僕に触れて 僕を癒して
 
See me, feel me
僕を見て 僕を感じて
Touch me, heal me
僕に触れて 僕を癒して

[Doctor:]

There is no chance no untried operation.
最適な手術も、治療法もありません。
All hope lies with him and none with me.
完治への望みは私ではなく、彼が握っているのです。
Imagine though the shock from isolation.
When he suddenly can hear and speak and see.
孤独な状態から 突然見え、聞こえ、話せるようになったとき
どれほどのショックが起きるか想像できますか?
 
[Tommy:]

See me, feel me
僕を見て 僕を感じて
Touch me, heal me.
僕に触れて 僕を癒して
 
See me, feel me
僕を見て 僕を感じて
Touch me, heal me.
僕に触れて 僕を癒して

[Doctor:]

His eyes can see
his ears can hear, his lips speak
All the time the needles flick and rock.
彼の目はちゃんと見えるし
耳は聞こえる、口は話せるのです。
計器の針は常に振れています。
No machine can give the kind of stimulation,
Needed to remove his inner block.
彼の内なる障壁を壊す刺激は、
どんな機械でも与えられないでしょう。
Go to the mirror boy!
Go to the mirror boy!
少年よ、鏡と向き合うのだ!

[Father:]

I often wonder what he's feeling.
この子が何を感じているのか いつも考えるんです。
Has he ever heard a word I've said?
この子は私の言葉を聞いたことがあるのでしょうか?
Look at him now in the mirror dreaming
鏡の前でぼんやりと立つあの子を見てください。
What is happening in his head?
あの子の頭の中では 何が起きているのでしょうか?
 
**********

[Tommy:]

Listening to you I get the music.
あなたの存在が 私に音楽を聴こえさせ
Gazing at you I get the heat
あなたの姿が 私に熱を感じさせる
Following you I climb the mountain
あなたを追うことで 私は山を登り
I get excitement at your feet.
あなたの歩みが 私の心を躍らせる
 
Right behind you I see the millions
あなたの背後に 私は無数の人々を見る
On you I see the glory.
あなたの頭上に 私は眩い光を見る
From you I get the opinions
あなたから 私は思想を見出し
From you I get the story.
あなたから 私は物語を紡ぎ出す
 
**********
 
[Father:]

What is happening in his head
Ooooh I wish I knew, I wish I knew.
この子の頭で何が起きているのか
知ることができたらなら...。
 

 

The Who’s "Tommy" Orchestral

The Who’s "Tommy" Orchestral

  • 発売日: 2019/06/14
  • メディア: MP3 ダウンロード