ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

The Who 『The Real Me』 和訳

 

I went back to the doctor

To get another shrink.

別の精神科医に診てもらうために

また病院に行ったんだ

I sit and tell him about my weekend,

But he never betrays what he thinks.

週末の出来事について話したけど

先生は何の関心も示さなかった

Can you see the real me, doctor?

先生には本当の俺が見えるのか?

 

I went back to my mother

I said, "I'm crazy ma, help me."

帰って母さんに言ったんだ

「頭がおかしいんだ 助けてよ」

She said, "I know how it feels son,

'Cause it runs in the family."

「あんたの気持ちは分かるわ

うちの家系は代々そうだから」

Can you see the real me, mother?

母さんには本当の俺が見えるのか?

 

The cracks between the paving stones

Look like rivers of flowing veins.

道路の敷石の亀裂が

血管の川のように見える

Strange people who know me

Peeping from behind every window pane.

俺のことを知る見知らぬ人々が

全ての窓の後ろから覗いている

The girl I used to love

Lives in this yellow house.

俺がかつて恋をした女の子は

この黄色い家に住んでいる

Yesterday she passed me by,

She doesn't want to know me now.

昨日彼女とすれ違ったけど

彼女は俺を忘れたいようだった

Can you see the real me, can you?

お前には本当の俺が見えるのか?

 

I ended up with the preacher,

Full of lies and hate.

ついには伝道師にさえ頼ったんだ

彼は欺瞞と嫌悪で満ちていた

I seemed to scare him a little

So he showed me to the golden gate.

俺が少し恐ろしく見えたらしくて

彼は俺に黄金の門を示したよ

 

Can you see the real me preacher?

伝道師には本当の俺が見えるのか?

Can you see the real me doctor?

医者には本当の俺が見えるのか?

Can you see the real me mother?

母さんには本当の俺が見えるのか?

Can you see the real me?

本当の俺が見えるのか?

 

 

Quadrophenia [Explicit]

Quadrophenia [Explicit]

  • 発売日: 2011/11/14
  • メディア: MP3 ダウンロード
 

 

ピート・タウンゼントによる本曲の解説。
Gets everything going with a quick look in at the psychiatrists, at home and even a quick visit to the local vicar. Mental security is unfortunately not obtained.

いろんなところを訪ねて回る。精神科医や実家、ときには地元の司祭もね。精神面での安心は、不幸なことに手に入らなかったようだ。