ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

Billy Joel 『She's Got A Way』 和訳

 

She's got a way about her

彼女は自分の生き方を見つけたんだ

I don't know what it is

僕にはそれが分からないけれど

But I know that I can't live without her

彼女無しでは生きられないことは分かるんだ

She's got a way of pleasin'

彼女は喜び方を見つけたんだ

I don't know what it is

僕にはそれが分からないけれど

But there doesn't have to be a reason anyway

どうせ理由なんて必要無いことなんだ

 

She's got a smile that heals me

彼女の笑顔は僕を癒すんだ

I don't know why it is

僕にはなぜか分からないけれど

But I have to laugh when she reveals me

彼女が姿を見せると笑顔になってしまうんだ

She's got a way of talkin'

彼女は話し方を見つけたんだ

I don't know why it is

僕にはなぜか分からないけれど

But it lifts me up when we are walkin' anywhere

一緒ならどこへ向かっても良いと思えるんだ

 

She comes to me when I'm feelin' down

落ち込んでいると彼女が近づいて来て

Inspires me without a sound

音も無く 気配を感じさせる

She touches me and I get turned around

彼女に触れられて 僕は振り返る

 

She's got a way of showin'

彼女は表すようになったんだ

How I make her feel

僕をどう感じているのかを

And I find the strength to keep on goin'

おかげで進み続ける決意ができたよ

She's got a light around her

彼女は周りを光で照らすんだ

And everywhere she goes

彼女がどこへ行こうと

A million dreams of love surround her everywhere

いくつもの愛の夢が彼女を囲むんだ

 

She comes to me when I'm feelin' down

落ち込んでいると彼女が近づいて来て

Inspires me without a sound

音も無く 気配を感じさせる

She touches me and I get turned around

彼女に触れられて 僕は振り返る

 

She's got a smile that heals me

彼女の笑顔は僕を癒すんだ

I don't know why it is

僕にはなぜか分からないけれど

But I have to laugh when she reveals me

彼女が姿を見せると笑顔になってしまうんだ

She's got a way about her

彼女は自分の生き方を見つけたんだ

I don't know what it is

僕にはそれが分からないけれど

But I know that I can't live without her anyway

どうしても彼女無しでは生きられないことは分かるんだ

 

 

きらきらひかる (新潮文庫)

きらきらひかる (新潮文庫)