ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

sugar me 『summer queen』 和訳

 

Wake up in the morning light

朝日の中で目を覚ますと

Blinking of our sleepy eyes

私たちの寝ぼけた目に光がさした

Yellow crown of the rising sun

太陽は黄色い王冠のようで

Everything seemed to be fine

すべてがうまくいく気がしたよ

When I looked into her eyes

私にとって彼女の目つきは

She’s like a long lost dream

忘れていた夢のようだった

 

Welcome to the paradise

楽園へようこそ

The sky was blue and high

空は青く澄みきって

Waves surrounding us lullaby

波が子守唄を奏でてくれる

Everything seemed to be fine

すべてがうまくいく気がしたよ

When I looked into her eyes

私にとって彼女の目つきは

She is a summer queen

夏の女王のようだった

 

Farewell

さようなら

I don’t know what she’s going through

彼女がどこを目指すのか知らないけれど

I don’t know if I live or die

私は生きていけるのか分からないけれど

And say goodbye

もう別れるよ

Here before

覚えてるんだ

My love is carried by the waves

波が愛を運んでくれたこと

She’s gone, she is

彼女は去っていった 彼女は

A summer queen

夏の女王だった

 

Swim into our secret hearts

私たちの心の奥まで潜っていくと

We found the past time shadows

過去がつくる影が見えた

Silver ring of the moon light

月光は銀色の指輪のようで

We could have danced all night

2人で夜を踊り明かした

When I looked into her eyes

私にとって彼女の目つきは

She’s like a long lost dream

忘れていた夢のようだった

 

Wake up in the morning light

朝日の中で目を覚ますと

Blinking of my sleepy eyes

私の寝ぼけた目に光がさした

Then I find myself all alone

そばにいるはずの彼女は

She fly away like a blue bird

青い鳥のように飛び立っていた

Now I know it’s too late

もうおしまいだって気づいたんだ

Coz she’s a summer queen

彼女は夏の女王だったから

 

Farewell

さようなら

I don’t know what she’s going through

彼女がどこを目指すのか知らないけれど

I don’t know if I live or die

私は生きていけるのか分からないけれど

And say goodbye

もう別れるよ

Here before

覚えてるんだ

My love is blowing by the winds

風が愛をなびかせたこと

She’s gone, she is

彼女は去っていった 彼女は

A summer queen

夏の女王だった

 

 

WHY WHITE Y?

WHY WHITE Y?

  • 発売日: 2013/12/18
  • メディア: MP3 ダウンロード