ロスト・イン・トランスレーション

洋楽の歌詞を和訳するよ

The Who 『Love Ain't For Keeping』 和訳

 

Layin' on my back

In the newly mown grass

刈りたての芝生の上で

俺の背中にもたれている

Rain is coming down

But I know the clouds will pass

雨が降り始めたけれど

雲はいつか過ぎ去るんだ

You bring me tea

Say "the babe's a-sleepin'"

君は俺に紅茶を注いで

「坊やは眠ってるよ」なんて言う

Lay down beside me

Love ain't for keeping

俺の横に寝そべってくれ

愛は取っておくものじゃないさ

 

Black ash from the foundry

Hangs like a hood

工場から出た黒い灰が

幕のように降りてくる

But the air is perfumed

By the burning firewood

けれど燃える薪によって

空気は芳香で満ちている

The seeds are bursting

The spring is seeping

種が蒔かれて

春が近づいて来る

Lay down my darlin'

Love ain't for keeping

愛しい人よ 寝そべってくれ

愛は取っておくものじゃないさ

Lay down beside me

Love ain't for keeping

俺の横に寝そべってくれ

愛は取っておくものじゃないさ

 

Lay down beside me

Love ain't for keeping

俺の横に寝そべってくれ

愛は取っておくものじゃないさ

Lay down my darling

Love ain't for keeping

愛しい人よ 寝そべってくれ

愛は取っておくものじゃないさ